روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
سرخط خبرها

عزل عاقلانه در پی بی احترامی به یک خبرنگار

  • کد خبر: ۱۰۰۰۶۲
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
عزل عاقلانه در پی بی احترامی به یک خبرنگار
تقریبا این موضوع به عرف بین مسئولان به ویژه در شهر‌های کوچک‌تر تبدیل شده است که هرکاری دلشان می‌خواهد می‌کنند و هرطور هم که می‌خواهند رفتار می‌کنند و کسی جلودار آن‌ها نیست؛ اما این بار اتفاق دیگری افتاد.

عروجی | شهرآرانیوز؛ با یک جست وجوی ساده در اینترنت می‌توانید فیلم‌های کوتاه و بلند بسیاری را تماشا کنید که یک سَمتش مسئول و مدیر و متولی و خدم و حشم نشسته اند و سَمت دیگر خبرنگارانی که درحال فحش خوردن هستند یا یکی دارد آن‌ها را از جلسه یا گردهمایی بیرون می‌کند.

تقریبا این موضوع به عرف بین مسئولان به ویژه در شهر‌های کوچک‌تر تبدیل شده است که هرکاری دلشان می‌خواهد می‌کنند و هرطور هم که می‌خواهند رفتار می‌کنند و کسی جلودار آن‌ها نیست؛ اما این بار اتفاق دیگری افتاد. اتفاق دلگرم کننده‌ای که می‌تواند هزینه توهین به یک خبرنگار را بالا ببرد. در یکی از تازه‌ترین فیلم‌هایی که در چندروز گذشته منتشر شده است، سرپرست فرمانداری رفسنجان خطاب به پرسش صریح خبرنگاری می‌گوید: «یک بار دیگر تکرار کنید در دهانت می‌زنم، حواست جمع باشد.» ادبیاتی که دور از شأن مسئولان است، اما برخی از آن‌ها و با خیال راحت از این عبارات استفاده می‌کنند. چندسال گذشته هم عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت حسن روحانی، میکروفن خبرنگار صداوسیما را به زمین زد و جز چند واکنش محدود اتفاق خاصی نیفتاد و او هم تا مدت‌ها به کارش ادامه داد.

هرچند خبرنگار رفسنجانی کمی با لحن تهاجمی سؤالش را مطرح می‌کند؛ اما با همه این‌ها فرماندار باید سعه صدر بیشتری به خرج می‌داد و با آرامش جلسه را پیش می‌برد. همین موضوع باعث شد ابتدا مدیرکل مطبوعات داخلی و سخنگوی دولت و تعداد دیگری از مدیران ارشد دولتی به این موضوع واکنش تندوتیزی نشان بدهند.

ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، در واکنش به تهدید خبرنگار از سوی فرماندار سیرجان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «دهان خبرنگار می‌زنید؟ قرار بود مردم، ولی نعمت مسئولان باشند، خبرنگار هم صدای مردم است. گوش و چشم مردم.» سخنگوی دولت هم صبح امروز در واکنش به این اتفاق در حساب توئیترش نوشت: «دوران بدزبانی با خبرنگاران گذشته است؛ دولت مردمی؛ پاسخگو بودن و حفظ کرامت خبرنگاران از سوی دولت مردان ضروری است.»

به دنبال آن خانه مطبوعات استان کرمان هم ساعت ۲ بامداد دیروز یعنی کمتر از بیست وچهار ساعت از این اتفاق اطلاعیه‌ای منتشر کرد و گفت که تا حصول نتیجه پیگیر موضوع است. از آن طرف خبرنگاران هم شروع به نقل خاطرات مشترکشان از جلسه‌های این چنینی کردند. اینکه چنین رفتار‌هایی در جلسه‌هایی که مسئولان حضور دارند به یک رویه تبدیل شده است. بعد از این اتفاق وزیر کشور، علی اکبر پورمحمدی، سرپرست فرمانداری رفسنجان را برکنار کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->